Sosyal Medya Monitoring

Sosyal ağlar sayesinde insanlar birbiriyle yaşamlarında hoşlarına giden içerik veya bilgi paylaşması yapmakta imkanı bulabilirler. Sosyal meydanin sağladığı yararlardan faydalanarak bu şekilde daha sosyal olabilir ve istediğiniz gibi çevrenizi genişleterek iletişin halinde olabilirsiniz. Sosyal medya kullanımı konusunda kişisel hesaplar olduğu gibi aynı zamanda bu alandan kazanç sağlamak isteyenlerde marka veya firma tanıtımları için de bu alanı kullanabilirler. Bu şekilde yapacağınız izleme için anahtar kelime üzerinden sonuç alabilirsiniz. Belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeleri sayesinde sosyal medyada hakkınızda konuşulanları takip edebilir ve bu şekilde izleyebilirsiniz. Yapılacak olan geliştirme veya iyileştirme işlemleri ile verimli şekilde düzeltmeler yapılabilir.
Sosyal medya monitoring yapabilmek için ilk olarak sosyal medya üzerinde belirlediğiniz anahtar kelime ile sizin hakkınızda konuşulanlar için çıkan sonuçları toplamalısınız. Bunu yapmak için bazı araçlar kullanmanız gerekir. Bu şekilde kolayca bilgi alabilir ve sonucu öğrenebilirsiniz. İkinci aşama da ayrıştırma ve analiz yapmanız gerekir. Bu aşamada ayrıştırma ile konuşulanlar arasında ilgisiz olanları ayrıştırmanız ve ilgili olanları da analiz etmeniz gerekir. Bu işlemin ardından da son aşamaya gelinir. Son aşamada yapmanız gereken işlem raporlamadır. Yani son aşama olarak aldığınız verileri yorumlamanız gerekir. İlk iki aşama sonrasında edindiğiniz verilerek göre sonuç belirlemeniz ve şematik olarak bir tablo elde etmeniz ile işlemi tamamlamış olursunuz. Bu konuda size yardımcı olacak olan firmalar ile görüşme yapabilir ve bu şekilde onlardan bütün bu işlemlerin yapılması konusunda yardım alabilirsiniz. Bu sayede size sadece sonucu inceleme konusu kalacaktır. Bu konuda tercih edeceğiniz firmaların işlerinde başarılı olmuş olmalarına dikkat etmeniz oldukça önemlidir. Bu sayede sosyal medya üzerinden belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler ile firmanız veya markanız hakkında olumlu veya olumsuz şekilde neler konuşulduğunu analiz etme imkanı bulabilirsiniz.
Sosyal medya monitoring konusunda yapmanız gereken aşamaları tamamladıktan sonra istediğiniz gibi sonuca kolayca ulaşabilirsiniz. Yapılan analiz sonucuna göre bu şekilde firmanızın etkilerinizi sosyal medya da nasıl olduğunu da öğrenebilirsiniz. Yapılan olumsuz yorumların nedenleri hakkında bilgi alarak bu şekilde daha iyi ve geliştirilmiş hizmetler verme konusunda bir adım öne geçebilirsiniz. Sosyal medya faydası olduğu gibi aynı şekilde zararları da olan bir platformdur. Bu alanda yapılan olumsuz yorumlar nedeni ile firmalar veya markalar bu durumdan olumsuz şekilde etkilenebilir. Bu durumda yapılan işlemler nedeni ile sorunlar yaşanabilir ve istenildiği gibi olumlu dönüşler alınamayabilir. Bu nedenle takip etmeniz ve olumsuz yorumlar olup olmadığını izlemeniz gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz araçlar ile de sonuç alabilir veya bu konuda uzman desteği alarak da işlemleri daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Sosyal medya uzmanlarının sizin hesaplarınızın yönetimini gerçekleştirirken, yapılacak tüm profesyonel paylaşımlar sizlere artı olarak dönecektir.