Kurumsal SEO olarak adlandırılan uygulamalar bütünü; kurumsal firmaların çok sayıda sayfadan oluşan sitelerini yapılandırmak, güncel hale getirmek ve arama optimizasyonunu iyileştirmek amacıyla yapılır. Kurumsal SEO söz konusu olduğunda temel kurallar geçerlidir fakat ölçek değişkendir. Aramalarda öne çıkmayı kolaylaştıran SEO uyumluluğu için farklı ve nitelikli içerikler gerekir. Dizin ekleme, sayfa kontrolleri, sorunları hızlı teşhis ederek etkili bir çözüm yolu üretebilme kabiliyeti gerekir. Farklı bir proje tabanıyla yürütülen kurumsal SEO uygulamalarında süreç zorlu olabilir. Özellikle de geleneksel SEO işlemlerine göre uzun ya da değişken yapılandırmalar söz konusu olabilir. Sürece dahil olan ekipler arasında BT yöneticileri, pazarlamacılar, geliştiriciler, hukuk ve uyumluluk konusunda uzman isimler yer alır.
Geleneksel arama motoru optimizasyonunun hızlı işleyen süreçlerine, web sitesi değişimlerine ve onay süreleri kısa olan işlemlerine oranla çok daha karmaşık adımlar mevcuttur. Yapılandırması karışık bulunan web sitesi oluşturulurken arama motorundan gelecek soruların her birine tek tek dikkat edilir. Anahtar kelimeler bu noktada çok daha büyük önem kazanır ve dikkat gerektirir. Ekibin bilinçli ve alanında uzman olması kurumsal SEO açısından kritik öneme sahiptir. Ayrıca geleneksel SEO düşük ölçekli bir hedef kitleye hizmet verebilir ya da yalnızca potansiyel müşterilerine odaklanabilir; fakat kurumsal SEO çok büyük ölçeklidir.