1. SIRA
Marka Konumlandırma ve Branding
Branding, müşterilerin gözünde marka ile ilgili logo, tasarım, slogan, motto veya şirket misyonu hakkında olumlu düşünceler yaratma sürecidir.
Branding, bir markanın tüketici zihninde aşına olacağı benzersiz ve ayırt edici kimlik oluşturma çalışmasıdır. Organizasyonun dijital kimliğini başarılı bir şekilde oluşturmak için markalaşma önemlidir. Bu yaklaşım ile şirketler aynı sektörde faaliyet gösterdikleri diğer firmalardan farklı olarak öne çıkar. Sadık bir kitle oluşturmak için müşterilerin markayı tanıması ve güvenmesi önemlidir. Markalaştırma çalışmaları rakiplerinize karşı avantaj elde etmenizi ve daha düşük maliyetlerle başarılı reklam kampanyaları oluşturmanızı sağlar. Dijital dünyada çevrimiçi mağaza sayısı gün geçtikçe artış gösterir. Doğru ve etkili reklam politikaları müşteri çekme açısından kritik önem taşır. İlgi çekici bir marka oluşturmak işletmeler için zorlu bir süreçtir. Oyunlaştırma (gamification) öğeleri, sürükleyici senaryolar ve pazarlama mesajları gibi taktikler müşterilerinizin beklentilerini karşılamaya ve dijital markalaşma edinmeye yardımcı olur. Alışveriş ilişkisinin ötesine geçen bir bağ kurmak ve taktiksel stratejiler belirlemek için markanıza özel pazarlama plânı oluşturabilirsiniz. Sunulan vaatleri gerçekleştirmek müşterilerin güvenini kazanmak için önemli bir adımdır. Bu sebeple markalaştırma süreci gerçekçi senaryolara dayalı bir şekilde sürdürülmelidir.
Markalaşma stratejileri, işletmelerin marka değerini oluşturmak ve hedef kitleye ulaşmayı kolaylaştırmak için belirlenen yaklaşımlardır. Benzersiz değer önerisi, sizi rakiplerinizden ayıran özelliklerinizi müşterilere aktarmayı hedefler. Bu sayede kullanıcılar, markanızın onlara sağladığı imkânlar hakkında fikir sahibi olabilir. Markanızın değerini artırmak ve misyonunuzu anlatan bir işletme kimliği oluşturmak zahmetli bir iştir. Branding hizmetinden alacağınız profesyonel yaklaşımlar ile rekabetin yoğun olduğu sektörlerde öne çıkmak ve müşteri ağını genişletmek daha kolay olacaktır. Markalaşma stratejileri ile müşterilerin dikkatini çekmek ve sadakatlerini kazanmak daha kolay bir hale gelir. Markanızın vizyonuna uyumlu hizmetler sunarak müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutabilirsiniz. Müşteriler, online pazar yerlerinde genellikle aşina oldukları mağazaları tercih eder. Bu sebeple marka bilinirliğini sağlamak ve profesyonel reklam stratejileri oluşturmak işletmeler için çok önemlidir. Aynı alanda faaliyet gösteren her işletmenin satış hacimleri eşit değildir. Bazı markalar reklam stratejileri ve dijital kampanyalar ile müşterileri ikna etmeyi başarır. Başarılı bir branding stratejisi ile müşterilerin sadakati daha kolay kazanılabilir. Müşteriler genellikle güvendikleri işletmelerden alışveriş yapma eğiliminde olur. Bu nedenle de hizmet kalitesi, markanın itibarı açısından oldukça önemlidir.
Dijital markalaşma şirketlerin çevrimiçi platformlarda varlıklarını sürdürebilmeleri için kritik önem taşır. Dijital pazarlama stratejileri markalaşma süreçlerinde öne çıkar. İşletmeler, hizmetlerini potansiyel müşterilerine tanıtmak için pazarlama stratejilerine ihtiyaç duyar. Fiziksel markalaşma stratejilerinin eskisi kadar ilgi çekmemesi, kurumsal firmaların dijital çözümlere başvurmalarına sebep olur. Kurumsal kimlik, markanızın misyonunu ve hedeflerinizi yansıtır. Dijital dünyada kalıcı bir yer edinmek isteyen kurumlar çevrimiçi markalaşma stratejilerinden yararlanmak durumundadır. Kurumsal bir kimlik oluşturmak için firma taleplerinin net olması gerekir. Tasarım aşamasına geçmeden önce detaylı bir plân hazırlanmalıdır. Kurumsal kimliğin net sınırları yoktur. Markayı anımsatan logo, web sitesi, slogan ve içerik tasarımlarına ihtiyaç duyulur. Kurumsal kimlikte asıl amaç, müşterinin aklında işletmeye dair pozitif izler bırakmaktır. Başarılı bir reklam kampanyası için markanın kimlik detaylarının kendi içinde tutarlı olması önemlidir. Firmalar kurumsal bir kimlik oluşturmak için genellikle profesyonel destek alır. Kurumsal kimlik, işletmeler için bir imza değeri taşır ve üzerinde titizlikle çalışılması gerekir. Marka analizi ile kurumlar geleceğe dair hedeflerini ve misyonlarını belirler. Kurumsal kimlik oluştururken işletmelerin kendilerini iyi tanıması çok önemlidir. Bu doğrultuda hedef kitle, değerler ve ana amaç belirlenmelidir. Hedef kitle bir şirketin ürün veya hizmetlerini satın alması beklenen potansiyel müşterilerdir. Rekabet analizi bu konuda size yardımcı olur.
Bir marka üzerinde yasal hak sahibi olmak için marka tescil işlemine ihtiyaç duyulur. Diğer kurumların ve bireylerin markanızı izinsiz olarak kullanmalarını veya taklit etmelerini önlemek için marka tescili gerçekleştirebilirsiniz. Branding stratejilerinde ilk adım marka detaylarını belirlemektir. Markanın adı, logosu ve sloganı tamamen eşsiz olmalıdır. Sektör araştırmaları ile aynı alanda faaliyet gösterdiğiniz işletmelerin marka değerlerini inceleyebilirsiniz. Türk Patent ve Marka Kurumu, markaların tescil durumu hakkında bilgi verir. Tanınmış markalar, WIPO koruması, koruma markaları ve coğrafi işaretler gibi pek çok farklı işletme türü için tescil durumları sunulur. Yaptığınız tescil başvurularının son durumunu Dosya Takibi sayfasında gerçekleştirebilirsiniz. İşletmeler markalarını Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Türk Patent ve Marka Kurumunun web sitesinden tescil ettirebilir. Online başvuru yapmak yerine yetkili patent ofisleri aracılığıyla da başvuru yapabilirsiniz.
Markanızın özgün hikayesi ve kullanıcı dostu tasarımı, tüketicilerle duygusal bağ kurarak güçlü bir marka kimliği oluşturmanın temel taşlarını oluşturur.
Güvenilir izlenimlerle tüketici zihinlerinde öne çık!
Sektördeki benzersiz değerlerinizi vurgulayarak hedef pazarda markamızı rakiplerimizden ayrıştıran özelliklerimizi vurguluyoruz.
Modern tasarım ve etkileyici içeriklerle markanızın misyonunu ve değerlerini vurgulayarak, sektörde öne çıkan bir konumda bulunan etkileyici bir marka imajı oluşturuyoruz.
Müşterilerimizin zihninde kalıcı bir izlenim bırakmayı hedefleyerek müşteri belleğinde güçlü bir yer edinmenizi sağlıyoruz.
Ürün ve hizmetlerimizin güçlü yönlerini vurgulayarak, müşterilere sağladığı değerleri net bir şekilde iletmenizi sağlıyoruz.
ilham alın!
Marka konumlandırma, markanızın hedef kitlesi içinde nasıl algılanmak istediğini belirleme ve bu algının oluşturulması için stratejiler geliştiriyoruz.
düşünüyorsanız Bize Ulaşın!
Profesyonel bir Branding çalışması için bizimle hemen iletişime geçin.