Teklif İste

Monitoring

Monitoring, bir olayın veya sürecin düzenli olarak izlenmesi ve takip edilmesidir. Bu işlem genellikle belirlenen hedeflere ulaşmak veya bir sistemin veya sürecin performansını değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilir. Çeşitli alanlarda kullanılan monitoring, pazarlama ve iletişim alanlarında da önemli bir rol oynar. Şirketler, markalarının sosyal medyada nasıl algılandığını anlamak için sosyal medya monitoring araçlarını kullanır.

Bu araçlar, şirketin sosyal medya platformlarındaki itibarını takip etmek, müşteri geri bildirimlerini analiz etmek ve kriz durumlarında erken uyarı almak için kullanılır. Türkçesi “izleme” olan bu işlemin temel amacı, verileri detaylı şekilde toplamak ve analiz etmektir. İstenilen sonuçlara ulaşmak için bu veriler üzerinde gerekli işlemler yapılır. Monitoring süreci, ilgili durumlar için sağlıklı kararlar almak ve süreçleri iyileştirmek için önemli bilgiler sunar.

Monitoring

01. Monitoring İçin Kullanabileceğiniz Araçlar

Şirketler, sosyal medya monitoring araçları sayesinde kullanıcıların ne hakkında konuştuğunu, markalarını ve ürünlerini nasıl değerlendirdiğini, hangi konuların popüler olduğunu ya da hangi sosyal medya kanallarının en etkili olduğunu belirleyebilir. Tüm bu işlemler için kullanılan en yaygın ve popüler monitoring araçlarından bazıları şunlardır:

02. Google Alerts

Google Alerts, kullanıcılara belirli anahtar kelimeler veya konular hakkında bildirimler göndererek, markalarının ya da ilgili oldukları konuların sosyal medya platformlarında ne zaman ve nerede geçtiğini takip etmelerine olanak sağlayan işlevsel bir araçtır. Bu sayede kullanıcılar anlık olarak güncel bilgilere erişebilir ve markalarının itibarını yönetmek ya da trendleri takip etmek için stratejik adımlar atabilir.

03. TweetReach

TweetReach, Twitter'daki istediğiniz hesap etrafında genel etkileşim, potansiyel etkileşim, görünürlük ve erişim analizi yapmanıza yardımcı olan bir araçtır. Belirli bir hashtag veya kullanıcı adıyla ilgili tweet gönderilerinin ne kadar etkileşim aldığını, hangi kullanıcıların sizi etiketlediğini ve tweetlerin yayılma potansiyelini ölçmenizi sağlar.

04. Twazzup

Twazzup, Twitter üzerinde popüler olan anahtar kelimeleri, kullanıcıları ve trendleri keşfetmenize yardımcı olan bir araçtır. Ayrıca belirli bir kullanıcının en çok paylaştığı veya en çok etkileşim alan tweetleri görüntülemenizi, belirli bir kelime veya kullanıcı hakkında gerçek zamanlı bilgiyi, trend olan tweet gönderilerini ve tüm bunların istatistiklerini sağlayan bir araştırma aracıdır.

05. BoomSonar

BoomSonar, sosyal medya platformlarındaki paylaşımları izleyen ve analiz eden bir araçtır. Markanızın itibarını yönetmek için sosyal medyadaki paylaşımları izlemek, müşteri geri bildirimlerini takip etmek ve rakiplerinizle karşılaştırmalı analizler yapmak için kullanılır. BoomSonar bir çeşit sosyal medya duyarlılık aracıdır da denilebilir. Markalar, müşteri hizmetleri ve sosyal medya kampanyalarını yönetmek için gerçek zamanlı sosyal medya konuşmalarını izleyebilir ve analiz edebilir. Kampanya performansı, demografik veriler, etkileyenler ve takipçi analizi gibi bilgiler sağlar.

06. Radian6

Radian6 bir sosyal medya monitoring ve analiz aracıdır. Müşteri geri bildirimlerini analiz etmek ve pazarlama stratejilerinizi optimize etmek için kullanılır. Sosyal medya kampanyalarının etkisini görüntüler ve marka itibarı gibi metrikler sunar. Kullanıcılara sosyal medya analitiği, etkileyenlerin tespiti, marka krizi yönetimi ve müşteri memnuniyeti gibi birçok özelliği sunar. Ayrıca rakiplerinizin performansını takip edebilir ve sektörle ilgili trendleri öğrenebilirsiniz.
 

Bu araçların her birinin kendine özgü özellikleri ve işlevleri olduğu için ihtiyaçlarınıza en uygun olanı seçmek önemlidir. Her bir aracın tüm fonksiyonlarını iyi bilen uzmanlardan destek aldığınız zaman bu seçimi sizin yerinize yapabilirler. Araçları seri şekilde kullanabilen ve sektör terminolojisine hakim olan profesyoneller periyodik raporlar sunarak her gelişmeyi yakından takip etmenize de yardımcı olurlar.

Sosyal Medyada Monitoring

Monitoring’in Markanız İçin Önemi

Önceki
İtibar Yönetimi
Sonraki
Rakip Analizi
Arma 360
“Digital Dünyadaki Tüm İhtiyaçlarınız
Profesyonel Bir Ajans
Tarafından Uzmanlarıyla
Yönetilsin”
Detaylı İncele Detaylı İncele
Yukarı Çık
info@armadigital.com.tr
muhasebe@arma.net.tr
Dijital Park Teknokent - Kirazlıdere Mah. Eski Ankara
Cad. İdari Bina A-1 Blok No:4 Kat : 5 D: 51-52
Çekmeköy/İstanbul (Şile Otoyolu Sarıgazi Sapağı – Askeri Lojmanlar Karşısı)
Copyright © 2003 - 2024 Tüm Haklarımız Saklıdır.