Katalog çekimi, markaların ürün ve hizmetlerini basılı ve çevrimiçi platformlarda sunmak adına yapılan bir fotoğraf çekimi tekniğidir. Katalog çekimi, ürün satışlarıyla doğrudan bağlantılı olan ve profesyonel fotoğrafçılar, kaliteli ekipmanlar, ürün ve hizmetlere uygun bir kompozisyon ve ilgili konseptler gerektiren önemli bir alandır. Bu çekimler aynı zamanda bir prestij kaynağı olması sebebiyle günümüzde markalar tarafından incelikle yürütülmektedir. Katalog çekimleri markaların talep ve ihtiyaçları doğrultusunda içerik, tema, yapı ve görsellik konularında değişiklik gösterebilmektedir.
Kimi katalog çekimlerinde markanın tüm ürün ve hizmetleri yer alabilirken kimi katalog çekimlerinde yalnızca yeni ürün ve hizmetler ya da indirime uğramış ürün ve hizmetlere özel katalog çekimleri yapılabilmektedir. Son yıllarda katalog fotoğraf çekimi sektörü büyük gelişim göstermiş ve değişim göstermiştir. Artık birçok marka katalog çekimleri için sektöründe önde gelen, profesyonel fotoğrafçılar ve moda fotoğrafçıları ile çalışmakta ve katalog çekimlerinde üst düzey kalite aramaktalar. Amaç veya sektör ne olursa olsun başarıyı sağlamak adına profesyonel bir çekim ortamı sağlamak ve kendini alanında başarıyla kanıtlamış isimlerle çalışmak markaların hedeflerine ulaşması adına büyük önem taşır.
Katalog çekimleri gerçekleştirilmeden önce çekimleri yapacak fotoğrafçı şirketin moda içerik editörü ya da içerik yöneticisi ile temasa geçerek bir görüşme sağlar. Bu görüşmede markanın katalog talepleri, ortaya konacak hizmetten beklentilerinin yanı sıra, çekimi yapılacak ürünler, katalog modelleri, uygun çekim ortamı, katalog çekiminin arka planındaki süreç ve çekim planı gibi birçok konu masaya yatırılır ve çekim planı belirlenir. Bu görüşmelerin ardından katalog çekimleri işleyişe konur. Katalog çekimleri genel olarak marka tarafından belirlenen ürün, hizmet ve temalara uygun bir fotoğraf stüdyosunda gerçekleştirilir. Katalog çekimlerinde model kullanımına bağlı olarak, fotoğrafçı katalog modellerine gerekli yönlendirmeleri yaparak ana temaya en uygun poz ve fotoğrafları yakalamayı amaçlar. Fotoğraf çekimlerinin gerçekleştirilmesinin ardından elde edilen tüm fotoğraflar dijital ortama aktarılır. Dijital ortama aktarılan bu fotoğraflar süreçte yardımcı olacak programlar aracılığıyla müdahale edilmesi gereken ince detaylar belirlenip düzeltilerek markaya sunulur.
Marka tarafından revize talebi gelmesi üzerine fotoğraflar tekrar değerlendirir. Marka onay verdiği taktirde ise katalog çekimleri son halini alarak çalışma tamamlanmış olur. Katalog çekimleri günümüzde markaların prestij göstergesi haline gelmesi nedeniyle markalar bu çekimlerde oldukça seçici davranmaktadır. Ek olarak içinde bulunduğumuz çeyrek asırda internet teknolojisinin ve kullanımının gelişimine bağlı olarak markaların hemen hepsinin ürün ve hizmetlerini kendi online satış sitelerinde internet üzerinden satış yapıyor olması katalog çekimlerinin önemini ciddi anlamda arttırmaktadır. Markaların bu online satış sitelerinde bulunan katalog çekimleri ne kadar profesyonel ve ilgi çekici olursa site ziyaretçilerinin satın alma talepleri de o kadar artış gösterme eğilimindedir. Bu durum katalog çekimlerinin hem satış tablosuna olan direkt etkisini hem de markaların birbirleri ile ettiği rekabet yarışındaki kilit rolünün göstergesidir.