Reklam filmleri, marka ve şirketlerin ürün ve hizmetlerini tüketicilere tanıtmak amacıyla radyo, televizyon, sosyal medya ve diğer dijital ortamlarda yayınlamak amacıyla çekilen kısa metrajlı filmlerdir. Reklam filmleri tüketicilerde markaların ürün ve hizmetlerini kullanma isteği yaratmak amacıyla hazırlanır. Tüketicilerde merak uyandırmak ve ilgilerini çekmek amacıyla dikkat çeken görseller, müzikler ve sloganlar içerirler. Reklam filmleri doğası gereği sınırlı sürede ilgi çekmek, tanıtım yapmak ve istenen mesajı verme hedeflidir.
Reklamlar radyo, televizyon ve sosyal medya platformlarında yayınlanır ve markaların içinde bulunduğu sektör, markanın büyüklüğü, marka hedefleri gibi faktörler aracılığıyla belirlenen hedef kitlelere hitap eder. Reklam filmlerinin yayınlanacağı platform tercihi hedef kitleye erişim ve reklam filminin başarısı açısından belirleyici rol oynar. Araştırmalar tüketicilerin bir ürün veya hizmeti satın almasında daha önceden izlemiş olduğu reklam filmleri etkili olduğunu gösteriyor. Bu durum ise reklam filmlerinin tüketici tercihlerinde büyük etkiye sahip olduğuna işaret etmekte. Reklam filmlerinin başarı ve marka hedeflerine ulaşması adına dikkat edilmesi gereken bazı noktalar yer almaktadır. İlk adım olarak reklam filmi çekilmeden önce, hedef kitle belirlenmeli ve hedef kitle analizi yapılmalıdır. Markalar belirledikleri ve analiz ettikleri hedef kitlelerin özelliklerini dikkate almalı ve çekilecek reklam filminde hedef kitlenin ilgisini çekmeye odaklanmalıdır. Hedef kitlenin ilgisi çekebilmek için iyi bir analiz yapılmalıdır. Hedef kitlenin ihtiyaçları, beklentileri, bilinç düzeyleri, sahip oldukları sosyal çevrenin yapısı ve mutluluk kavramına bakış açıları dikkate alınmalıdır. Reklam filminde kullanılacak jenerik, müzik ve sloganı kararlaştırmak için bu analizde en çok öne çıkan unsur belirlenmeli ve bu unsuru karşılayacak biçimde içerikler oluşturulmalıdır. Bunların yanı sıra hedef kitlenin analizi aracılığıyla, kitlenin radyo, televizyon ve sosyal medya mecralarından hangilerini, ne kadar süre ve günün hangi zaman diliminde kullanmayı tercih ettiği tespit edilmeli, bu özelliklere uygun yapıda bir reklam filmi çekilmelidir. Reklam filminin konsepti ve çekileceği ortam hedef kitlenin özelliklerine, isteklerine ve beğenilerine uygun biçimde tercih edilmelidir. Aynı şekilde reklam filminin uzunluğu ve reklam filminde oynayacak oyuncu ekibi de hedef kitle beklenti ve taleplerine uymalıdır. Hedef kitlenin bilinç düzeyi ve statüsü ele alınarak, analiz edilen ve belirlenen sosyal çevre, müzik seçimi ve hayata bakış açısı değerlendirilerek, hedef kitlenin beğenisine uyacak ve ilgisini çekecek müzikler tercih edilmelidir. Tüm bunlara ek olarak reklam filmlerinin hatırlanır olması ve akılda kalıcılığı da reklam filmlerinin başarısında büyük rol oynar. Reklam filmlerinin akılda kalıcı olmasında en önemli faktörler reklam filminin senaryosu, oyuncu kadrosu ve reklam filmi için hazırlanan jingledır.