İçerik stratejisi markaların ulaşmak istediği hedef kitleyi, markanın varmak istediği noktanın, ne tür içerik üretileceğinin ve tüm bunların markaya nasıl katkı sağlayacağının belirlendiği strateji planlamalarıdır. İçerik stratejisi planlanırken görsel, yazılı ve sesli araçlardan yardım alınan bir ön adım sürecidir. Hedef kitleyle ne, nasıl, ne zaman, nerede iletişim kurulacağının planlaması yapılır. Yeni müşteriler kazanmak, müşteri bağlılığı sağlamak, müşterilerin güvenini kazanmak ve arama sonuçları sıralamalarını iyileştirmek amaçlanır.
Markalar için doğru tanımlanmış bir hedef kitle belirlemek ve iyi analiz edilmiş bir hedef kitleye odaklanmak kritik önem taşımaktadır. İçerik stratejisi belirlenirken ulaşılmak istenilen hedef kitlenin belirlenmesinin yanı sıra hedef kitlenin analizi de yapılmaktadır. Hedef kitle terimi bir şirketin ürün veya hizmetlerini satın alma olasılığı en yüksek olan tüketici sınıfı anlamına gelir. Bu tüketici gruplarının belirlenmesi ve bu kitlelerin ortak özelliklerinin değerlendirilmesine hedef kitle analizi ve hedef kitle tanımı olarak adlandırılır. Hedef kitle analizi araştırmasının ana bileşenleri arasında, güçlü ilişkiler ve bütçe ayarlaması hedefi ile noktasal analiz hedefinin gerçekleştirilmesi yer alır. Hedef kitle belirlenirken markanın vizyonu, içinde bulunduğu sektör ve hedefleri göz önüne alınır. Hedef kitlenin doğru tanımlanması ve iyi analiz edilmesi oldukça önemlidir, çünkü gelecekte belirlenecek kar hedefleri ve yapılacak yatırımlar hedef kitleyle doğrudan bağlantılıdır.