Teklif İste

İçerik Stratejisi Oluşturma

İçerik stratejisi markaların ulaşmak istediği hedef kitleyi, markanın varmak istediği noktanın, ne tür içerik üretileceğinin ve tüm bunların markaya nasıl katkı sağlayacağının belirlendiği strateji planlamalarıdır. İçerik stratejisi planlanırken görsel, yazılı ve sesli araçlardan yardım alınan bir ön adım sürecidir. Hedef kitleyle ne, nasıl, ne zaman, nerede iletişim kurulacağının planlaması yapılır. Yeni müşteriler kazanmak, müşteri bağlılığı sağlamak, müşterilerin güvenini kazanmak ve arama sonuçları sıralamalarını iyileştirmek amaçlanır.

Markalar için doğru tanımlanmış bir hedef kitle belirlemek ve iyi analiz edilmiş bir hedef kitleye odaklanmak kritik önem taşımaktadır. İçerik stratejisi belirlenirken ulaşılmak istenilen hedef kitlenin belirlenmesinin yanı sıra hedef kitlenin analizi de yapılmaktadır. Hedef kitle terimi bir şirketin ürün veya hizmetlerini satın alma olasılığı en yüksek olan tüketici sınıfı anlamına gelir. Bu tüketici gruplarının belirlenmesi ve bu kitlelerin ortak özelliklerinin değerlendirilmesine hedef kitle analizi ve hedef kitle tanımı olarak adlandırılır. Hedef kitle analizi araştırmasının ana bileşenleri arasında, güçlü ilişkiler ve bütçe ayarlaması hedefi ile noktasal analiz hedefinin gerçekleştirilmesi yer alır. Hedef kitle belirlenirken markanın vizyonu, içinde bulunduğu sektör ve hedefleri göz önüne alınır. Hedef kitlenin doğru tanımlanması ve iyi analiz edilmesi oldukça önemlidir, çünkü gelecekte belirlenecek kar hedefleri ve yapılacak yatırımlar hedef kitleyle doğrudan bağlantılıdır.

İçerik Stratejisi Oluşturma

01. Nasıl Oluşturulur

İçerik stratejisi oluşturmak için öncelikle kişi ya da kurumun bir hedef belirlemesi gerekmektedir. Neyin talep edildiği, başarının nasıl ölçüleceği hususunda belirleyici olacaktır. Bir hedef, varılacak noktanın varlığı stratejik olarak kılavuz görevi görecektir. Hedef ve taleplerin belirlenmesinin ardından uygun hedef kitle belirlenmeli ve analizi gerçekleştirilmelidir. Hedef kitlenin istek ve ihtiyaçları, kitleye nasıl ulaşılacağı doğru bir şekilde analiz edilmelidir. Hedef kitle analizi içerik stratejisi oluşturulurken dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Potansiyel müşterilerin ne istediği, neye ihtiyaç duyduğu, ürün ya da hizmet satın alırken nasıl kriterler sahibi olduğu bilinmelidir.

Bu verilerin yanı sıra hedef kitleye ulaşmak adına hangi yolların kullanılacağı da büyük önem taşımaktadır. Kitlenin genel anlamda hangi platformları kullandığı, ne sıklıkla ve günün hangi diliminde kullandığı, zevkleri, sosyoekonomik konumlarına göre yürütülecek içerik stratejisi belirlenir. Yürütülecek içerik stratejisinin belirlenmesinin ardından öngörü sahibi olmak adına bir prototip oluşturularak gözlem yapılır. Elde edilen verilerin başarısı sonucu strateji uygulamaya sokulur.

02. İçerik Stratejisi Oluşturma Aşamaları

İçerik stratejisi oluşturulurken ilk adım markanın ulaşmayı amaçladığı noktanın, hedefin belirlenmesi olmalıdır. İçerik stratejisi planlamasının ikinci adımı markanın hedef kitlesinin belirlenmesidir, hedef kitleye hangi platformlardan ulaşılabileceği, markanın hitap ettiği hedef kitlenin ne tür içerikleri takip edeceği ve beğeneceği analiz edilmelidir. Bir sonraki adım içerik tasarım aşamasıdır, bu aşamada markanın hedeflerine ulaşmak adına uygun olan içerikler belirlenir. İçerik tasarım aşamasının başarıyla gerçekleştirilmesinin ardından içerik üretim süreci gerçekleşir. Bu süreçte markanın içerik stratejistleri tarafından planlanan içeriklerin hangi platformlarda yayınlanacağı, nasıl dağıtılacağı ve üretileceği belirlenir.

İçerik stratejisinin bir sonraki aşamasında planlanan strateji ve içeriklerin yaşanabilecek aksilikler ve olağan dışı durumlar karşısında nasıl bir yol izleyeceği, ne tür güncellemeler alacağı kararlaştırılır. Son aşamada ise ortaya konan içeriğin umut vadedip etmediği, hedeflenen başarıya ne kadar uygun olduğunu ölçmek amacıyla gerekli olan araçlar belirlenir ve bu araçlar aracılığıyla içerik değerlendirmesi yapılır.

03. Dönüşüm Sağlayan İçerik Nasıl Olmalıdır

Oluşturulan içeriklerin verimli olması adına içeriğin dönüşüm sağlaması oldukça önemli bir husustur. Bu nedenle içeriklerin tüketicilerin dönüşüm sağlayacağı şekilde oluşturulması gerekmektedir. Oluşturulan içeriklerin trendleri ve popüler kültür öğelerini lehine kullanabileceği şekilde temellendirilmiş olması gerekir. Bu durum yeni içerik fikirleri bulmayı ve içeriğin güncel kalmasını sağlayacaktır. Dönüşüm sağlayan içeriklerin taşıması gereken bir diğer özellik ise tüketicileri harekete geçirmeye yönelik, aciliyet içeren kelimeler barındırıyor olmasıdır. Bir fırsatın kaçırılacağı imajı yaratan bir dil kullanılması içeriğin dönüşüm sağlamasına neden olacaktır. Tüm bunlara ek olarak dönüşüm sağlayan bir içerik oluşturmak için oluşturulacak içeriğin sade ve basit olması gerekir. Sade ve basit içerikler tüketicilerle net ve kolay bir iletişim kurmayı sağlayacaktır.

Önceki
Strateji Geliştirme
Sonraki
Storyboard
Arma 360
“Digital Dünyadaki Tüm İhtiyaçlarınız
Profesyonel Bir Ajans
Tarafından Uzmanlarıyla
Yönetilsin”
Detaylı İncele Detaylı İncele
Yukarı Çık
info@armadigital.com.tr
muhasebe@arma.net.tr
444 32 76
Dijital Park Teknokent - Kirazlıdere Mah. Eski Ankara
Cad. İdari Bina A-1 Blok No:4 Kat : 5 D: 51-52
Çekmeköy/İstanbul (Şile Otoyolu Sarıgazi Sapağı – Askeri Lojmanlar Karşısı)
0216 599 01 67
0216 622 52 22
0850 885 20 90
Copyright © 2003 - 2024 Tüm Haklarımız Saklıdır.