Mobil Pazarlama Nedir?
Cep telefonu üzerinden reklam veya tanıtımlar farklı şekillerde yapılabilir. Mobil pazarlama olarak adlandırılan bu pazarlama şeklinde geniş bir alan ele alınmaktadır. Eskiden yapılan pazarlama şekillerinde artış istenilen etki elde edilemeyince yeni alanlar geliştirme çabası içine girildi. Mobil pazarlama genel anlamı ile yapılan organizasyonların bir mobil cihaz veya ağ ile hedef kitlelere kolayca ulaştırılmasıdır. Bunun için hazırlanan içerikler hedef kitlerin tercih edeceği alanlarda olması sağlanır. Bağ kurabilecekleri alanlar üzerinden yapışan tanıtım veya reklamlar ile daha fazla kişi tarafından görülmesi sağlanabilir. Geniş bir alan içermesi nedeni ile daha etkili sonuçlar elde edilmesini sağlar. Pazarlama için eski yöntemler yerine artık daha sık mobil pazarlama yöntemleri tercih ediliyor. Müşteri ile bağ kurma denilmesi müşterinin ilişkili olacağı alanlardan ona ulaşım sağlamak için hazırlanan pazarlama stratejileridir. Bu şekilde müşteriler ile daha etkili bir ilişkim kurularak istenildiği gibi tanıtımlar yapılabilir. Promosyonlar, reklamlar, ilişki yönetimi, medya ve daha fazlası bu şekilde pazarlama yapılması için kullanılabilir. Bu şekilde daha verimli sonuçlar almak için doğru şekilde hamleler yapılarak pazarlama konusunda iyi sonuçlar alınabilir. Oldukça etkili olan mobil alan üzerinden yapılacak dikkat çekici pazarlama işlemleri ile firmalar açısından iyi geri dönüşleri olmaktadır.
Mobil pazarlama günümüzde en sık tercih edilen pazarlama yöntemi olarak daha etkili sonuçlar oluşturmaktadır. Eskiden yapılan mesaj gönderme, mail atma şeklinde pazarlama yöntemleri bir süre sonda müşterilerin mesajları görmezden gelmesine neden olduğundan etkisini kaybetti. Bu durum sonucunda yeni pazarlama stratejileri oluşturularak bu şekilde firmaların tanıtım ve bilgi vermesi için etkili yollara başvuruldu. Bu pazarlama içeriğinde SMS, mesajlar, MMS, Java, görüntülü veya sesli mesaj, WAP ve mobil uygulamalar yer alıyor. Cep telefonunun sık kullanıldığı düşünüldüğünde bu tarz bir pazarlama elbette ki istenildiği gibi etki alınması konusunda yardımcı olmaktadır. Cep telefonu üzerinden pazarlama fikri ortaya konulduktan sonra 2000 ‘li yıllardan günümüze bu şekilde pazarlama seçeneği kullanılmaktadır. Mobil alanlarda yapılan tanıtımlar veya reklamlar yalnızca insanların telefonlarına mesaj göndermek veya internet üzerinden onlara ulaşmak ile olmaz. Bunun dışında onların ulaşım sağladıkları alanlar üzerinden de ulaşım sağlanmasını yardımcı olarak daha etkili olmasını sağlamaktadır. Bu şekilde müşterilere daha hızlı ulaşım sağlanarak iletişim kurulması da mümkündür. Daha fazla alandan iletişim kurulması da hızlı ulaşım sağlamaktadır.
Mobil pazarlama firmaların veya markaların en etkili şekilde iletişim kurabilecekleri bir kanaldır. Bu şekilde istediklerinde müşteri potansiyeli olan kişiler ile iletişim kurarak onlara pek çok farklı bilgi konusunda mesajlar ulaştırarak sonuç elde edebilirler. Mobil pazarlama denilince akla yalnızca mesajlar veya internet üzerinden iletişim kurmak gelmemelidir. Oldukça geniş bir tanıtım şekli içeren bu pazarlama yöntemi günümüzde sıkça tercih ediliyor. Bu şekilde müşteriler ile anlık olarak iletişimler kurularak etkili bir şekilde bilgi almaları sağlanıyor. Bu pazarlama yöntemi için belirlenen içerikler geniş olduğundan farklı şekillerde ulaşımlar sağlanabilir. Kişilerin mobil alandan giriş yaptıkları her araç ile onlara kolayca ulaşım sağlanabilir. Bu sayede daha geniş bir yelpaze ile pazarlama yapılarak firmanın tanıtılması sağlanır. Fazla dikkat çekici olması görenlerin ilgisini çekecek şekilde olması da pazarlama içeriklerinin daha fazla kişi tarafından incelenmesine yardımcı olur. Bu konuda uzman olan firmalar ile çalışma yapılması da etkili olması konusunda doğru kararlar verilmesine yardımcı olmaktadır. Günümüzde mobil alan üzerinden internette sıkça kullanıldığından bu alandan müşterilere ulaşmak daha hızlı ve kolay bir şekilde oluyor.